Насловна / Архитектура / Пресметување со историјата на уметникот Томас Сарацено

Пресметување со историјата на уметникот Томас Сарацено

Галериите Serpentine ја претставуваат најголемата изложба во Велика Британија на уметникот Томас Сарацено, насловена како „Мреж(и) на животот“, лоцирана во Кенсингтон Гарденс во Лондон, која е отворена до крајот на летото, на 10 септември , 2023 година.

1-copy-0

Изложбата е замислена како перформативна интервенција на снабдувањето со енергија на Serpentine, за кое уметникот вели дека е „Балада за зависност од времето“. Моќта на изложбата се генерира и се потпира на ново инсталираните соларни панели на палубата Serpentine. Изложените уметнички дела се адаптирани во зависност од енергијата што се создава дневно. Дејствата на учесниците, времето и флуктуирачките нивоа на енергија играат клучна улога во изложбата.

11-copy-0

Еден дел од изложбата е посветен на педантното набљудување на пајаците, кое Сарацено го спроведува долго време, како извор на инспирација. Извонредната архитектура на нејзините мрежи и нејзините безброј однесувања го генерираа преминот од арахнофобија (страв од пајаци) во арахнофилија (љубов кон пајаците).

7-copy-0 8-copy-0

Внатре во галеријата, Сарацено претставува констелација од сложени мрежи исткаени во неговото студио во Берлин, во соработка со повеќе видови пајаци. Новото дело повторно користи неупотребена исповедничка, која традиционално се наоѓа во црквите, како простор за комуникација со вибрациите на лустерот.

5-copy-0 6-copy-0

По влегувањето, посетителите се поканети да ги спуштат своите мобилни телефони пред да се сретнат со филм проектиран од гатачите на пајакот од Some, Камерун, претставувајќи ја нивната меѓугенерациска традиција на ngam dù. Преку пауза од  телефони и можност за мапирање и документирање на нашето место во светот преку податоци во реално време, посетителите се поканети да го забават темпото и да користат други сетила. За време на ngam dù, на пајакот што живее на земја му се прикажуваат бинарни прашања, чии одговори се толкуваат со преуредување на сет картички што се поставени на влезот во неговата дупка. Локалниот гатач Боло Пјер „Тадиос“ ги поканува посетителите да му постават прашање на пајакот преку неговиот веб-портал Nggamdu.org. Во ерата на брз технолошки напредок, работата на Сарацено укажува на потрагата по биоиндикатори: организми кои можат да сигнализираат промени во времето, климата, нивоата на загадување и еколошката благосостојба.

2-copy-0 3-copy-0

Во центарот на изложбата е филмската инсталација на Сарацено „Fly with Pacha, Into the Aerocene“ (2020-23) која го документира уметничкиот перформанс и летот на скулптура со аеросолен балон над солените станови на Салинас Грандес, Аргентина. Летот го означи првиот човечки лет без фосили без батерии, хелиум, водород или литиум и беше признат како најодржлив лет во историјата на човештвото од страна на Меѓународната аеронаутичка федерација (FAI), поставувајќи 32 светски рекорди. Ова беше резултат на опсежното заедничко истражување спроведено од Фондацијата Аероцен (интердисциплинарна група основана од Сарацено која се обидува да дизајнира нови инфраструктури за мобилност и планетарна етика) и домородните заедници на басенот Салинас Грандес и Лагуна де Гуајтајок во Џуџу кои се борат за зачувување на земјиштето и водата што е загрозено од екстракција на литиум, материјал кој претежно се користи во батериите за мобилни телефони, возила и други електрични уреди, за енергетска транзиција главно на глобалниот север во детерминантата за глобалниот југ.

9-copy-0

Надвор од галеријата, во Royal Parks, посетителите наоѓаат интерактивни скулптури од серијата Cloud Cities на Сарацено кои комуницираат со богатата биолошка разновидност на паркот од птици, инсекти, лисици, патки и други видови. Истакнувајќи го падот на урбаните популации на дивиот свет и нивната улога во колапсот на екосистемот, новонарачаните скулптури во облик на облак го населуваат паркот, покривот и фасадата на зградата, нудејќи простор за средби меѓу видовите и соживот.

Веб-сервер напојуван од велосипед ги поканува велосипедистите да генерираат енергија додека го слушаат читањето од Манифестот за екосоцијална енергетска транзиција на народите од југот, кој ги отфрла лажните решенија кои доаѓаат со новите облици на енергетски колонијализам, сега во име на преодна зелена боја. За оние кои возат велосипед, социјалната цена на потребните нивоа на енергија и вода за напојување на Интернет е моментална и физичка.

На 25 јануари 2020 година, 32 светски рекорди, признати од FAI, беа поставени од Aerocene со Летиција Ноеми Маркес, летајќи со пораката „Водата и животот вредат повеќе од литиум“ напишана со заедниците Салинас Грандес и Лагуна од Гвајатајок. Јужуј, Аргентина. Ова го означува најодржливиот лет во историјата на човештвото. „Fly with Aerocene Pacha“, проект на Томас Сарацено за аероценска ера, беше продуциран од Fundación Aerocene и Studio Tomás Saraceno. Со поддршка на Connect, BTS, куриран од DaeHyung Lee.

За време на изложбата продолжува разговорот со соработниците на Сарацено. Постојаниот ангажман на уметникот со овие заедници, исто така, ќе има форма на имплементација на нов модел на уметничко управување, познат како Делумна заедничка сопственост. Овој модел е дизајниран да ја почитува релациската природа на уметничките дела инспирирани од заедницата вклучени во критичните општествени борби како климатската правда.

Спроведено во соработка со тимот на Serpentine’s Future Art Ecosystems и RadicalxChange, движење за политичките економии од 21-от век, на затворањето на изложбата ќе биде лансиран нов систем за делумна заедничка сопственост за сопственост на уметност базирана на време. Ова има за цел да ја истакне можноста уметноста да создаде повеќе симбиотски форми на концептуална и економска меѓузависност.

Испрати коментар

Scroll To Top