Насловна / Вести / Популарното „фиќо“ наполни 66 години

Популарното „фиќо“ наполни 66 години

Автомобилот кој се појавил во периодот на силниот индустриски развој на СФРЈ, е произведуван по лиценца на Fiat, па то тоа го добива и својот прекар – „фиќо“. Обожуван поради својата економичност, секој просечен граѓанин можел да си го дозволи ова возило. „Фиќо“ го користеле и државните служби – полиција, пошта, здравствени домови и сл. Приказната почнува после Втората светска војна, кога тогашната држава забрзано тргнува во индустријализација, но стандардот на граѓаните и куповната моќ биле сеуште многу ниски. Без оглед на тоа, државното раководство размислувало за производство на патнички автомобили. За да работи одржливо, проценето е дека една таква фабрика ќе мора да произведува и продава најмалку 10.000 автомобили годишно. Со оглед дека во тие услови тоа изгледало невозможно, оправданоста на проектот е доведена во прашање.

zastava1

zastava2

Во тоа време, воениот врв, за своите потреби, од претпријатието VTZ во Крагуевац бара да ја откупи лиценцата за производство на возилото Jeep Willys Overland, и тоа било првото возило склопено во  Zastavа, уште во далечната 1953 година. Подоцна, на апел на раководството на Zastavа, и наспроти тензиите кои Југославија ги имала со Италија околу Трст, сепак одлучено е “ако не може Трст да биде наш, можеме да го имаме фиќо“. Започнале преговори со Fiat кои траеле четири месеци. Договорот е постигнат во 1954, по што почнува монтажата на првото воено теренско возило Fiat AP-55, познато и како „кампањола“, а потоа и патничките возила Fiat 1400 BJ и Fiat 1100 B. На 18-ти октомври 1955, секојдневието на граѓаните ан Југославија засекогаш се промени, бидејќи тогаш е произведен првиот автомобил Zastava 750. Првиот примерок имал само 23 hp. Последниот, произведен во 1985 година, имал 27hp. Продажбата оди одлично, дури и по појавата на многу подобри автомобили, а „фиќо“ достигнува огромна популарност. Вкупно се произведени 5 милиони примероци. „Фиќо“ останува симбол на времето во кое речиси секој можел да купи нешто што претсатвувало значителен капитал, но и симбол на просперитетот на една земја која се грижела за обичниот човек, така што му овозможила да си купи нов автомобил по достапна цена.

zastava3

Испрати коментар

Вие можете да ги користите следните HTML ознаки: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top