Насловна / Архитектура / Павилјонот на Узбекистан на „Осака Експо 2025“

Павилјонот на Узбекистан на „Осака Експо 2025“

Павилјонот на Узбекистан на „Осака Експо 2025“ е проектран од германското архитектонско биро  Atelier Brückner како скулптурална дрвена шума, што претставува нова ера за оваа централноазиската земја и фокус на растот и иднината.

Насловен како „Градина на знаење – Лабораторија за идно општество“, павилјонот, нарачан од Фондацијата за развој на уметноста и културата на Узбекистан (ACDF), сега е отворен за јавноста.

Саемот „Експо 2025“ во Осака се одржува под темата „Дизајнирање на идно општество за нашите животи“ и се одржува на островот Yumeshima во заливот Осака од 13 април до 13 октомври 2025 година.

Проектот, кој претходно освои злато на German Design Award се придржува до одржливите принципи со користење на природни материјали и модуларна конструкција.

Изложбата на павилјонот пружа увид во науката, иновациите и трансформацијата на Узбекистан, истовремено прикажувајќи го богатото наследство на земјата.

Дизајнот на павилјонот е модерна, еколошки прифатлива интерпретација на традиционалното узбекистанско занаетчиство. Со површина од 1.272 квадратни метри и приближно 860 квадратни метри изложбен простор, двокатниот павилјон нуди класичен приказ на узбекистанската средина. Изграден од глина и тула, основата го симболизира културното наследство на нацијата, земјата и нејзините корени.

Дрвена скулптура висока осум метри што стои на надворешната тераса симболизира шума, која е безбедно засолниште и отворен простор за споделување информации. Шумата од столбови алудира на колонади, кои се користат за дефинирање на просторите во класична градба на храмови и палати.

Отвореноста во сите правци отелотворена е со транспарентната, отворена и достапна архитектура на павилјонот, која обезбедува простор за идеи и раст. Секој посетител е добредојден да учествува во континуираните промени што се случуваат во земјата и да биде сведок на развојот на иднината на Узбекистан.

Природни материјали за повеќекратна употреба со корени во узбекистанската култура, кои се преобмислени за современо окружување, вклучуваат дрво, глина, тула, чакал и земја. По завршување на Експо тие целосно ќе се вратат во биолошките или техничките циклуси.

На пример, дрвената скулптура може повторно да се употреби откако ќе се разложи на модуларни делови. Посетителите дури можат да користат паметен телефон за да го утврдат прецизно потеклото на дрвото. Целото дрво што е употребено е од локални извори во близина на Осака и тоа е суги, домашен вид чемпрес.

Павилјонот на Узбекистан се позиционира како средина за општествено учење, како и како полигон за тестирање на идното општество. Целите за одржлив развој 4, 7 и 9 се главен акцент на изложбата, која покажува како иновациите, одржливоста и образованието го унапредуваат општеството. Семето што пушта корен во земјата, расте, цвета и на крајот дава плодови се огледува во изложбата.

Примери на проекти во приземјето, „Земјиште“, ја прикажуваат транзицијата на Узбекистан во реалноста. Преминот на зелена економија е главната тема на дискусија во делот за одржливост. Моделите и интерактивните материјали ги истакнуваат енергетски ефикасните градежни практики, проектите за обновлива енергија и одржливите начини на транспорт.

Делот за иновации ги прикажува случувањата во индустријата, инфраструктурата и урбанистичкото планирање, како што се проектот Нов Ташкент и помошта на јапонската влада за оживување на Аралското езеро. Иновациите во технологијата и општеството се прикажани како суштински за економскиот раст и учеството.

Образовниот дел ја демонстрира интеграцијата на современите техники на учење со традиционалните занаети. Изложени се дигитални алатки, програми за обука на млади уметници и иницијативи за реставрација на историски икони како што е џамијата Биби-Каним – каде што се применуваат најсовремени технологии за заштита на културното наследство.

Мултимедијална проекција од 360 степени ја опкружува платформа што се издига во центарот на павилјонот. „Семето на знаењето“, кое е прикажано како сјајни корени и претставувања на узбекистанската изработка, никнува на почетокот од триминутната прошетка од приземјето до терасата.

Калеидоскопските анимации на медресите во Реџистан отстапуваат место на нивната вистинска конструкција. Визуелното искуство е придружено со музика и гласови што комбинираат современи звучни пејзажи со класични инструменти.

Визуелниот идентитет на изложбата е заснован на дизајн кој ги спојува традиционалните орнаменти со современа јасност. Извонредните штуко орнаменти на узбекистанските згради, калиграфијата, иконографијата и карактеристиките за пронаоѓање патишта се инспирирани од резбата Ганч.

Земјените тонови и геометриските форми на павилјонот симболизираат плодна почва, означувајќи развој и метаморфоза, додека фонтот и палетата на бои се придржуваат до природниот стил.

Испрати коментар

Scroll To Top