Насловна / Архитектура / Обнова на прединдустрискиот пејзаж. Градина на културата “EL TANQUE” од Фернандо Менис

Обнова на прединдустрискиот пејзаж. Градина на културата “EL TANQUE” од Фернандо Менис

Фернандо Менис е архитект задолжен за дизајнирање на новата градина со банани лоцирана во културниот простор „Ел Танке“, стар резервоар за нафта со дијаметар од 50 метри и висок речиси 20 метри што беше репрезентативен во индустриската историја на Канарските Острови и во урбаната географија на градот Санта Круз де Тенерифе од отворената рафинерија CEPSA во 1929 година, прва од ваков вид во Шпанија.

Архитектот исто така беше задолжен, на крајот на 90-тите, за рехабилитација и пренамена на резервоарот во мултифункционално упориште на културата со минимална интервенција, зачувувајќи го неговиот оригинален изглед додека комплексот не беше класифициран како површина од културен интерес, во 2014 година. По повод 25-годишнината од „Ел Танке“ како културен простор, беше промовиран проектот за реставрација на животната средина, со што населбата Кабо Љанос го доби својот прв зелен јавен простор.

4 3 5 7 6

Со новата градина, Фернандо Менис има намера да ја врати сликата на аграрниот пејзаж пред индустријализацијата, истакнувајќи ги различните епохи, култури и чувствителност низ кои поминал градот Санта Круз де Тенерифе.

Зафатот се стреми да создаде градина со висока биолошка разновидност и последователна биолошка реставрација со засадување на повеќе од 700 дрвја од различни видови и области на ароматични растенија, меѓу кои се издвојува дрвото банана, со што се почитуваат оригиналните насади со банани.

10 9 12 11 14 13

Проект што ги истакнува процесите на кружна економија со урбана опрема за паркот од рециклирани елементи, како што се боци со кислород на нуркачите, поставени така што го спречуваат загадувањето на светлината. Проектот е развиен со почитување на максималното влијание врз животната средина заедно со употребата на рециклирана вода за наводнување на вегетацијата.

15 16

Културниот простор Ел Танке е старо наоѓалиште на нафта, претставник за индустриската историја на Канарските Острови, кое е дел од урбаната географија на Санта Круз де Тенерифе откако првата рафинерија ги отвори вратите во тој град во 1929 година. од Шпанија. Соочени со неговото неизбежно демонтирање, во 1995 година, тогашниот советник за култура и историско наследство на Кабилдо де Тенерифе, Дулче Ксерах Перез, ја промовираше идејата да се задржи еден од неговите големи тапани и собра поддршка околу оваа непрофитна иницијатива, која заврши како сегашното здружение „Пријатели на резервоарот“. Како член на оваа група активисти, архитектот Фернандо Менис изврши рехабилитација и адаптација на резервоарот за културна употреба и му даде поддршка на Асоцијацијата се додека не беше каталогизирана како имот од културен интерес во 2014 година. Во 2022 година, Здружението ги прославува 25-те години од постоењето на Резервоарот со проект за еколошка реставрација на неговата околина, дизајниран од истиот архитект, и кој на населбата Кабо Љанос му го обезбедува првиот зелен јавен простор. Во визијата на Менис, новата градина со банана што го опкружува остатоците од индустриското наследство потсетува на земјоделскиот пејзаж пред индустријализацијата, поставувајќи го градот како место на коегзистенција за различните епохи, култури и чувствителности кои го обликувале идентитетот на Дедо Мраз. Крстот на Тенерифе.

27 29 28

Во време кога урбаниот раст на градот веќе ја претвори индустриската зона окупирана од рафинеријата CEPSA во станбена населба, зачувувањето на барабанот на неговата оригинална локација, односно во населбата Кабо Ланос во Санта Круз де Тенерифе. , беше приказна за активизам од 1997 до 2006 година кога за прв пат беше препознаена во урбанистичките плански документи на градот. Соочен со неизбежното демонтирање, во 1995 година, тогашниот советник за култура и историско наследство на Кабилдо де Тенерифе, Дулче Ксерах Перез, ја промовираше идејата да се задржи еден од неговите големи тапани и собра поддршка околу оваа непрофитна иницијатива, која заврши како сегашното здружение „Пријатели на резервоарот“. Архитектот Фернандо Менис, како член на активистичката група, изврши рехабилитација и адаптација на резервоарот за културна употреба и ја поддржуваше Асоцијацијата се додека не беше каталогизирана како имот од културен интерес во 2014 година.

17 18 20

Културниот простор Ел Танке доби неколку награди кои го препознаа квалитетот на неговото преуредување и, во текот на неговото 25-годишно постоење до сега, беше домаќин од изложби, перформанси и инсталации на лице место до кино, театар, класична музика и поп рок концерти. Тоа е исто така седиште на престижниот фестивал за електронска музика KEROXEN кој се одржува секоја година. Меѓутоа, околината на Тенкот не го доби потребното внимание и тој беше оставен речиси напуштен цели две децении, како што се случи со многу други јавни простори во истата населба, кои се родени по ликвидацијата на рафинеријата.

Коинцидирајќи со подготовката, пред неколку години, на 25-годишнината од овој единствен културен простор, Здружението „Пријатели на тенкот“ отиде чекор понатаму и промовираше создавање на градина што ќе ја окупира нејзината околина: не само што успеаја да заминат. трага од индустриската историја на Санта Круз – самиот резервоар – но сега тие враќаа уште еден слој, земјоделската историја, која исчезна од градот на почетокот на 20 век. Потоа, доби поддршка од Владата на Канарските Острови, која ги презеде трошоците за рехабилитација на животната средина, за да се создаде првиот зелен јавен простор во населбата Кабо Љанос. Треба да се напомене дека јавната градина на тенкот денес немаше да постоеше доколку не беше движењето на отпорот што Здружението го одржуваше против оние кои сакаа да го урнат старото складиште за нафта за да го заменат со едноставна приватна станбена зграда, висока 10 ката. и блага архитектура. Процесот покажува дека град не го прават само политичарите, урбанистите и архитектите, туку и посветените граѓани.

 

 

Опфатот на Ел Танке е покриен со банани како начин да се потсетиме на земјоделската активност што постоела во оваа област пред да биде лоцирана рафинеријата CEPSA во 1930-тите. Во визијата на архитектот Фернандо Менис, жителите и посетителите ќе можат да ја почувствуваат еволуцијата на местото преку ефект на изненадување: како што одминуваше времето, од мај 2022 година до сега, бујната суптропска вегетација ја колонизираше реликвијата индустриска, врамувајќи ја неговото фасцинантно присуство додека го обновува сеќавањето на земјоделското минато за да изгради чувство на културен континуитет и припадност.

25 21 23 26 19

Пејзажниот проект Менис се заснова на ботанички пристап, барајќи да создаде градина со висока биолошка разновидност во населба во која целосно недостасуваат јавни зелени површини. Така, засадени се повеќе од 700 дрвја, вклучително и чемпреси, раскошни, палми Roystonea Regia, Monstera Deliciosa, Ficus Repen и грмушки, како и површини со ароматични растенија. Сепак, повеќето дрвја се Musa Paradisiaca, почит на старите насади со банани кои го окупираа местото пред да бидат претворени во индустриска употреба. Овој вид банана е општо познат како дрво банана: расте брзо, достигнува 7 m во височина, обично цвета во лето и треба да се ориентира кон сонцето, па избраното место е идеално за нејзината клима.

Овие се видовите кои преовладуваат во Jardín del Tanque, што го сочинуваат она што се нарекува еколошка реставрација, иако не во голем обем, туку создавајќи мал јавен плоштад-градина околу културниот простор. Во вегетацијата беше вклучена единствена отстапка за носталгијата што ја испушта индустриската рушевина, вградувајќи неколку чемпреси кои ќе обвиат агол од железната структура на Резервоарот во зелено. Тоа е природен вид, прилагоден на Канарските острови и не е штетен за останатите видови што го придружуваат. во дијаметар, така што ќе изгледаат како чувари на местото и ќе донесат одредена монументалност на целината. По пирамидална форма и брзо растечки, уште од најраните години, овие зимзелени дрвја ќе им овозможат на жителите да уживаат во зелената средина додека чекаат да расте остатокот од вегетацијата.

Следејќи ја истата логика на повторна употреба што ја примени при рехабилитацијата на културниот простор Ел Танке, архитектот ги дизајнира елементите за осветлување и мебел со отпад. Така, боците со кислород на нуркачите се извлекуваат од ѓубрето и се приспособуваат да се користат како светилки. Дополнително, бидејќи едни од главните корисници на градината се децата, нивниот изглед им намигнува на Minions, цртаните ликови на децата толку сакани. Грижа за влијанието врз животната средина се забележува и во ориентацијата на светилката која го избегнува светлосното загадување од небото, како и во наводнувањето на вегетацијата, која се снабдува со рециклирана вода.

Испрати коментар

Вие можете да ги користите следните HTML ознаки: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top