Насловна / Вести / Подвижен мост за пешаци и велосипеди на реката Тајн

Подвижен мост за пешаци и велосипеди на реката Тајн

Мостот Милениум Гејтсхед е мост за пешаци и велосипедисти што се протега на реката Тајн, помеѓу уметничкиот кварт Гејтсхед, на јужниот брег и кејот на Њукасл на северниот брег. Мостот е креација на Вилкинсон Ејр и фирмата за градежен инженеринг Гифорд. За споменатиот дизајн, добил многу награди и признанија. Структурата е отворена за пешаци и велосипедисти на 17 септември 2001 година и уште тогаш го доби името „Трепкачки мост“, заради методот на навалување, кој го прави уникатен во светот.

najcudni gradbi-gejtshed most2_resize

Мостот беше подигнат со еден од најголемите пловни кранови на светот (азискиот Херкулес 2), на 20 ноември 2000 година, а две години подоцна, беше посветен на кралицата Елизабета.

Мостот, чија изградба чинеше 22 милиони фунти, беше делумно финансиран од Милениумската комисија и од Европскиот фонд за регионален развој. Го изгради Волкер Стевин.

najcudni gradbi-gejtshed most1_resize

Во 1996 година Градскиот совет на Гејтсхед (дел од градот Њукасл во Англија) распиша конкурс за идејно решение на конструкција на мост, што ќе ги поврзува двете страни на реката Тајн и исто така ќе ги надополни постојните шест мостови што ја преминуваат реката. На конкурсот пристигнале над 150 пријави, но оној на Гифорд бил омилен меѓу Комисијата која одлучувала. Она што се бараше од дизајнот е можноста непречено да поминуваат бродови, да не го попречува погледот на другите мостови, и да биде поинаков дизајн од веќе постоечките фиксни мостови. Победничкиот дизајн на архитектите Вилкинсон Ер и Гифорд и Партнери совршено ги исполни критериумите. Секој знаеше дека овој дизајн е исклучителен.

najcudni gradbi-gejtshed most5_resize

Локалното население го смета мостот за симбол на градот, но не помислуваше дека ќе стане и своевидна туристичка атракција, која ќе донесе многу луѓе од внатрешноста да посведочат за едно модерно, подвижно чудо.

Шест хидраулични пумпи со дијаметар од 45 см (три од секоја страна и секоја напојувана од електричен мотор со моќност од 55 kW) го вртат мостот назад на големи лежишта за да дозволат мали бродови и чамци под мостот. За мостот се потребни четири минути за да се ротира низ целосните 40 ° од затворено до отворено, во зависност од брзината на ветерот. Неговиот изглед за време на овој маневар, беше повод да го добие прекарот „Трепкачки мост“, исто како што окото трепка. Дизајнот е толку енергетски ефикасен што во април 2017 година, било утврдено дека поединечното ротирање на мостот чинело само 3,96 фунти (околу 400 денари).

Gateshead of millennium bridge at dusk, uk, england image in Architecture and Buildings category at pixy.org

Мостот работи сигурно и безбедно од изградбата, отворајќи се без проблеми за да се овозможи непречен речен сообраќај. Исто така, периодично се отвора за посетители и за поголеми настани како што се трката со чамци на Универзитетот Вортумбријан Вортер и трката со високи бродови Кати Сарк. Едно од главните барања за отворање на мостот е да се дозволи пристап до HMS Calliope каде е сместен патролниот брод на Кралската морнарица HMS Пример.

najcudni gradbi-gejtshed most7_resize

За изградбата на мостот, архитектот Вилкинсон Ејр ја доби наградата Стирлинг од Кралскиот институт за британски архитекти во 2002 година и признанието Гифорд во 2003 година. Во 2005 година, мостот ја доби наградата за извонредна структура од Меѓународната асоцијација за мост и структурно инженерство.

За да се овозможи заштита, на кејот биле поставени столбови, но бидејќи луѓето ги оцениле како лоши и неатрактивни, во март 2012 година тие биле отстранети. Во 2007 година, мостот е ставен и на монета од Кралската кованица, со што добри трајно признание како објект.

najcudni gradbi-gejtshed most8_resize najcudni gradbi-gejtshed most9_resize

Интересен податок е, дека отворањето на мостот го следеле над 36.000 луѓе од двете страни на реката. Истиот, содржи доволно челик за да се направат 64 двокатни автобуси или 16 резервоари за главниот град.  Секое отворање и затворање трае четири и пол минути. Мостот има т.н. „самочистечки“ механизам, бидејќи сè што е на неговата пешачка површина, при ротирањето паѓа на долниот дел и автоматски се тркала во специјални садови на секој крај од мостот.  Може да издржи судир од брод од 4.000 тони и има бетонски темели што се протегаат на 30 метри длабочина, прицврстувајќи го длабоко во речното корито.  Се напојува со осум електрични мотори – со доволно моќ да работат повеќе од осум автомобили. За неговата конструкција се потрошени 19.000 тони бетон. Долг е 126 метри и тежи над 800 тони.

Испрати коментар

Scroll To Top