Насловна / Арт и дизајн / Сликите на Анри Матис кои ја промениле модерната уметност

Сликите на Анри Матис кои ја промениле модерната уметност

На почетокот на минатиот век, мала група уметници целосно ја промени сликата што светот ја имаше за сликарството и уметноста воопшто. Тие ги поместиле границите и ги прекршиле правилата и на тој начин создале пат за модерната уметност. Еден од главните уметници од тој период е Анри Матис (1869 – 1954), основачот на фовизмот.

Анри Матис не бил многу популарен меѓу критичарите во своето време, но не се осврнувал на коментарите и се посветил на обликување на препознатлив стил кој многу ќе влијае на историјата на уметноста. Со својата упорност инспирирал многу други уметници да го следат во кршењето на правилата и создавањето нови стилови и правци.

nas

Денес тој се смета за еден од најважните уметници на 20. век, а во кариерата долга 50 години, користел многу техники, меѓу кои употребата на јарки бои за илузија на светлината и подоцнежната употребата на колажот.

Ова се неговите пет највлијателни слики.

Жена со шапка (1905)

m6

Портретот на сопругата на Матис, Амели, бил изложен со нешто покласични уметнички дела и не ги добил најдобрите критики. Критичарите сметаа дека поопуштените потези на четката, неприродните бои и речиси недовршениот изглед се шокантни. Ова на почетокот навистина го обесхрабрило уметникот, но потоа сликата ја купило семејството Стајн, на кое му припаѓала и писателката Гертруда Стајн и тоа повторно го мотивирало. Оваа слика ги поставила темелите за нов вид портрети кои не се потпираат исклучиво на реалистичен приказ на луѓето.

Зелената линија (1905)

m2

Повторно се работи за портрет на неговата сопруга и повторно реакциите на критичарите биле лоши. Овде, Матис ја довел  употребата на боја до екстрем така што сред нејзиното лице повлекол зелена линија. Тоа всушност бил негов обид да произведе светлина, сенка и волумен без да користи традиционални техники. Иако некои изјавиле дека ја прикажува неговата сопруга на „чуден и одбивен начин“, се чини дека техника подоцна влијаела на кубистите.

Радоста на живеењето (1905/1906)

m1

Ова огромно масло на платно е доказ дека Матис сакал да се придржува до сето она што фовистите го претставувале, без разлика што тоа не им се допаѓало на критичарите. Користел живи бои, а не обрнувал внимание на просторните ограничувања ниту на пропорциите и размерите. Тоа ги свртело стандардите наопаку и многумина сметале дека оваа слика е една од темелите на модерната уметност. Гертруда Стајн ја купила и ја закачила во својот стан во Париз, каде што ја забележал и Пикасо, кого го инспирирала да ја започне „Дамите од Авињон“.

Танц, втора верзија (1909/1910)

m4

Она што се смета за неверојатно достигнување кај оваа слика е тоа што Матис успеал впечатливо да ги пренесе движењата и напнатоста на мускулите со малку боја и фокусирање на линијата, наместо на светлината и сенката. Во првата верзија на оваа слика, се гледа малку повеќе енергија и поведро расположение, но во оваа, втора верзија, додал потемни нијанси и направил сè да изгледа помоќно. Многумина веруваат дека ова е врвот на неговата кариера.

Сини актови (1952)

1

Кога му дијагностицирале рак на дебелото црево, Матис не можел да се помрдне од столот. Тоа не го спречило да продолжи да твори, па правел колажи со помош на своите соработници. Тие сликале големи парчиња со гваш техника, а потоа тој ги сечел со ножици во различни форми со ножици и го правел конечниот изглед на сликата или понекогаш и на литографија. Сините актови вклучува четири дела, кои тој внимателно ги планирал и за секој од нив издвоил по неколку недели за сечење и аранжирање. Починал две години по нивното завршување.

Испрати коментар

Scroll To Top